Singing children

Kort

Limpopo provinsen er Sydafrikas nordligste provins og grænser med Limpopofloden op til Botswana, Zimbabwe og Mozambique.

Der bor mange mennesker på de gode landbrugsjorde i provinsens midte, mens provinsens periferi har dårligere jord og er tyndt befolket. Her er mest natur.

Vaalwater området

De 7 skoler, herunder vores Tshukudu skole, er beliggende i Vaalwater området i den vestlige periferi af provinsen, som angivet på kortet nedenunder. Området er meget smuk og består primært af vildtreservater, naturområder og nationalparker. I begrænset omfang er der landbrug langs floderne, hvor der især dyrkes tobak, citrus, chili og vandmeloner. Der er stor arbejdsløshed i området. Fremtiden for områdets befolkning ligger især indenfor safari, jagt og turistindustri.

Her ligger vores skoler